Otajmad reklam

Stormen har bedarrat för den här gången. Aldrig har ett oväder fått så mycket publicitet i förväg. Det går säkert att sälja lösnummer av kvällstidningar på denna typ av nyheter.

På DN.se fanns igår en webb-TV-intervju med deras utmärkta vetenskapsjournalist Karin Boijs. En av de andra reportrarna på DN frågade Karin Boijs om stormen hade något samband med klimatförändringarna. Hennes försiktiga svar var att det har den förmodligen inte. På våra breddgrader blir det istället varmare, mer regn, oftare och häftigare. Men troligen inte mer stormar – men man vet inte säkert.

Webb-TV-inslaget föregicks som alltid av en reklamsnutt. Och just här handlade en om billiga flygbiljetter från SAS. Snacka om dålig timing! Som om ett inslag om inbrott skulle föregåtts av reklam för en kofot.

Framtidsyrken för en ny tid.
Dagens yrke: ovädersjournalist

Share on Pinterest
There are no images.
Dela med dina vänner:










Submit
0 kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Vill du gå med i diskussionen?
Dela med dig av dina synpunkter.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *